Ahad, April 19, 2009

Pesta Rakyat, Pesta Jiwa, Pesta Buku...Aku kelihatan 'cool' bila berselipar di PDDP!!!

Keadaan abah lebih positif, memutuskan untuk berpesta!!!


*****

Mengambil keputusan untuk berkomuter ke PDDP adalah keputusan yang bijak yang aku ambil. Sengan kesesakan lalulintas ibu kota, kebejatan ruang parkir...jikalau ada pun cajnya agak lumayan. Lagipun tidak perlu memandu pulang sambil betis menangkap setiap otot di dalamnya.




Agak lama sudah tidak berkenderaan awam.

*****

Masuk ke dalam PDDP. Masih lagi bertanya apa itu PDDP? Sebab kebiasaannya kita dengar PWTC...Biasalah...nak me'martabat'kan bahasa kebangsaan...Pooodah!!!


Betul kata Pn Ainon, memang tidak nampak lantai...Penuh dengan orang...ramailah!!!Pelik juga ada kajian kata orang Malaysia kurang membaca. Mungkin ada benarnya, bila mana ramai yang datang hanya 'membeli-belah jendela'...kahkahkah:)
*****

Untuk merasmikan upacara meringankan isi dompet, dimulakan di gerai Anbakri Publika Sdn Bhd.


3 buku= RM43.00

*****

Misi utama memanfaatkan peruntukan sebaik dan semaksima mungkin. Aku dah nyatakan misi utama meraikan pesta ini untuk ketemu Tuan Guru Nik Aziz (TGNA). TGNA hadir bagi melancarkan novel terbaru keluaran Anbakri Publika Sdn Bhd.

Berikut beberapa panorama majlis tersebut.


Sebelum TGNA datang

Dari kiri, Tuan Annual Bakri Haron (Setiausaha Politik TGNA), TGNA, isteri TGNA Datin Tuan Sabariah Tuan Ishak

Penulis novel Illa Sarah Annual Bakri

Si kecil beri sokongan pada TGNA

Susuk TGNA ketika sesi autograf di Gerai Anbakri Publika


Terasa payah nak dapatkan autograf TGNA, tapi dengan sedikit pengalaman menyertai demonstrasi dapat juga meloloskan diri dari pengawal-pengawal.
"Mintak autograf Tok Guru" terus salam dan cium tangan TGNA. Dalam hati berkata, "Ambo date jauh ni, jadi dapat cium tangan TGNA kigho puah hati la"

*****
Gimik,
TGNA beri bunga pada Si isteri

video

Berjalan-jalan lagi, terlihat Ustaz Riduan Md Noor, bekas Ketua Pemuda PAS Wilayah Persekutuan. Banyak juga buku-buku tulisannya yang menjadi sasaran buruan aku.
Kebetulan pula pada hari ini YB Ustaz Mohd Nor Hamzah, ADUN Bukit Payong hadir bagi melancarkan buku baru terbitan Ustaz Riduan sendiri.


Bersama Ust Riduan, 2 buku = RM25

YB Ustaz Mohd Nor Hamzah, ADUN Bukit Payong

*****
Berselipar adalah selesa berbanding bersepatu.

Jurujual tak ubah seperti ulat tiket haram di Puduraya, lebih-lebih lagi syarikat yang mengeluarkan barang-barang multimedia.

Di sini bukan tempat nak berasmaradana, ada juga yang merasakan semua lokasi adalah medan maksiatnya.

Gelihati melihat ada juga petugas yang tidak disertakan info untuk pengunjung. Maka jadilah pekerja mee segera.

Kagum melihat anak-anak kecil sudah diasuh mencintai membaca.

Berkenderaan awam adalah anggun dari berkereta sendiri.

Ramai ketemu rakan-rakan di FB contohnya, Bro Faris, Kak Bijah...Rakan-rakan UIA, SMAKL.

Sesuai dijadikan perkelahn keluarga di sini.
*****
Berjalan-jalan lagi melihat apa-apa yang menarik untuk dibeli.

RM31.50


Ust. Nik Azizan, pengacara Mari Bertarannum TV9


Ujang kartunis kogomaran den!



Si kecil diuji baca Jawi

buku-buku yang di haramkan KDN.


Sayup-sayup je banggunan Pekembar menanti rebah akibat rempuhan rakyat

Saya cinta BN?hahahaha...tak mungkin, BN=Brunei macam Malaysia=MY. Salah satu majalah di Brunei.

*****

Kesimpulan,
RM43+25+31.50 = RM99.50...
Merasakan tidak cukup lagi.
Rasa mahu pergi lagi munggu depan!


2 ulasan:

izza berkata...

minggu depan gaji leh beli byk lagi buku...
hehehe...
hmm aku jugak tak dpt nak g...
tsk tsk tsk...

kaklong berkata...

nak pinjam buku