Ahad, Mei 17, 2009

Semalam Bersama Ustaz Nik Abduh bin Nik Abdul Aziz.

Lagak gaya serupa macam ayahandanya. Ni kali pertama aku lihat batang tubuh beliau. Berjalan tenang, bercakap penuh ta'akul dan hujah. Alhamdulillah...dapat juga aku temuinya.

Mula dengan hadith Nabi S.A.W,

"Assidqu Alamanah,alkidhbu alkhianah"

Politik Islam adalah politik dunia akhirat dan politik tiada penghujung. Asasnya bukan perlembagaan tetapi Iman dan 'Akidah dasarnya.


Pelbagai lagi isu dan hujah yang yang dibentangkan. Sesi pertanyaan juga Ust jawab dengan tepat tanpa selindung. Aku pun sempat tanya pasal artikel dalam blog beliau yang sengaja disensasikan oleh pihak2 tertentu.

Akhir sekali, sebelum bergambar aku tanya lagi Ust, "Malam ni tak tgk bola ke Ustaz?", Dia senyum lalu balas, "A'ah, malam ni malam Ahad".

Ustaz pun layan bola la...hehehe:)

Aku doakan Ustaz sekeluarga dilimpah rahmat dan barakah...Amin!

1 ulasan:

shidi berkata...

hanya yang terbaik untuk yang terbaik..Ilmu hujah Ilmu Malaikat, para Nabi-Nabi, dan Ulama.