Sabtu, Oktober 03, 2009

Jerit , "Rasuah, Rasuah, Rasuah!"

In Action!




...pulang dari main futsal pun pukul 3 pagi. Sampai di rumah, tak pun tido. Buka internet, buka google map. Cari lokasi sebenar Majlis Perbandaran Port Dickson (MPPD). Pukul 4 baru tido. Kemudian bangun ketika subuh.

Usai solat, aku tanya sepupu aku, "Amacam, redah?" dia jawab, "jom!". Dari rumah 7.15 pagi. Sampai di Teluk Kemang dalam 8.30 pagi. Menghala ke MPPD, memang sesak sangat. Jalan macam siput. Lihat ada dah mula berjalan kaki ke sana. dalam hati aku berkata, " Kalau ikut Encik Google bin Map, jauh lagi ni. Dari jauh aku dah nampak orang mulai park kereta. Aku pun park saja tepi jalan. Berjalan kaki dalam 2.5 km ke MPPD.

"Rasuah! rasuah! rasuah!"

"Tumbang tumbang, tumbang BN!"

"Tumbang tumbang, tumbang Isa"

Antara laungan penyokong Pakatan. Semua sudah tahu, BN/UMNO calonkan calon expired a.k.a recycle yakni TS Isa Samad, yang pernah disabit kesalahan rasuah...eh...melanggar tatatertib dalam pemilihan UMNO. Isa=Rasuah.

Biarlah gambar-gambar yang menceritakan semua.




sikit je ni.

apek baru dapat BN=Beras Nasional


Datuk Husam

Chegu Bard

Hancur UBN


Banner yang ada.

dalam 4000 je ni


fulus fiddunya mamfus filakhirah

berkibar panji Islam

Takbir!





PJ WPKL Hj Md Noor

Tiada ulasan: