Isnin, September 13, 2010

Pelik ada Melayu sudah sedar!

Drive shaft kancil makin kuat bunyi, gua hantar sahaja ke bengkel cina. Segala masalah kancil gua hantar je kat bengkel ni. Servis, tune timing semua gua serahkan. Sampai-sampai terus gua panggil Gemuk (sampai sekarang gua tak pasti apa namanya).

"Gemuk, drive shaft k? lama tak"?

"Sikijap saja!"

Gua labuh punggung pada bangku, gua capai Sinar Harian baca tragedi tragis Sosilawati dan rakan-rakan. Ish, dahsyat...boleh plak dapat suspek. Teringat plak cerita Altantuya.

Datang sorang pompuan cina tua (PCT), duduk sebelah gua. Dia kuar sebatang rokok Winston Light terus isap.

"Sudah balik kampung ka?"tanya PCT.

gua jawab,"sudah, semalam petang sampai"

"Tak pigi jalan laya ka?"tanya lagi PCT.

"Saya raya sehari ja, yang lain gua rehat"gua jawab.

PCT : ini lu punya kereta ka? Saya pakai kereta Toy### sudah 20 tahun ok lagi maaa....Keleta PRO### mahal...tiga tahun pakai sudah ada bunyi....Tax manyak mahal.....blablabla....senang rosak....Kelajaan makan duit......blablabla...

PRO### jual negala lain murah lagi dari Malaysia...blablabla....

Tiada ulasan: