Selasa, Januari 27, 2009

Doakan Kesejahteraan Kami!

Rasanya sudah hampir 10 tahun tak jejak kaki ke Kuantan. Dulunya pun pergi sebab dapat undangan perkahwinan sepupu mak kahwin orang di sana. Tetapi kali ini misinya berbeza. bawa rombongan bertunang.

Pada awal persiapan, aku tak tau nak wat camna cuma aku kata kat mak pepandailah wat camna pon...ape yg kena beli aku bg duit,kalo tak cukup mak 'advance' dululah...

Terima kasih kepada sumer...Mak, Abah, Mak Nah,Cikgu Amran sekeluarga,Pak Ndak sekeluarga, Kaklong Ros n Abg Hatta sekeluarga,Shidie (Moros) (aku tempah hang lagi nanti, keep the good job,bro), Fadh, Syafiq, Adilah, Ali n Ami! Jasa Kalian aku tak lupa, ALlah sahaja balas budi jasa kalian suma.

Setinggi-tinggi penghargaan buat Cikgu Hj Fadhil, Abah Hanafi, Mama Rohani, Emi, Mira, keluarga belah Maran,Kuantan, Kelantan, Kenalan dari Raub...Terima kasih terima rombongan dan pinangan kami! Semoga ALlah berkati!

Minta maaf kalau ada nama yang tidak disebut.



"Thanks Nida"


Kek untuk pihak perempuan


hataran untuk pihak perempuan


Bergambar dengan pihak lelaki
(nape mak menyorok tu?)



daLYaanoon, Abah, Nida, Mak


""Rilekslah...."


"Balik dulu ya..."

Corat-coret

-Bertolak dari Semenyih awal-awal pagi, barang-barang hantaran sudah dimasukkan ke dalam kereta malam sebelum itu.

-Sepanjang perjalanan tuhan sahaja yang tahu berapa scala richter jantung aku....konon tido, tp x jugak lega.

-Keluarga perempuan asyik sahaja call tanya kat mana...aku pressure+nervous=previous!

-Sampai2...Ya ALlah ramainya!!! di luar jangkaan!tak tercapai akal aku, kalis rindu dll...

-Minum sikit acara bermula (sehingga sekarang aku tak dapat gambaran apa yg terjadi)...aku duk luar menjaga parking sambil membuat survey sport rim kereta sapa yang cantik...ternyata abah aku punya yang cantik!!!heheheh...

-Punyalah takde keje+panas jer dgr dari luar org kat dlm rumah tergelak terbahak-bahak...dlm hati aku, mesti dorang kutuk aku!hehehehe:)

-Tau2 pastu baca tahlil buat Aki (Atuk Nida) meninggal 2 hari lepas...Innalillah...Al-Fatihah!Moga Aki digolongkan dlm golongan org beriman...

-Pastu makan time,lauk gulai daging+tulang lembu! Memang Daboom! makan skit jer...kontrol kononnya...

-Sedara-mara serta jemputan mula berkurangan...tiba masa untuk fotografi...

-Dengan penuh debar, bergambarlah dengan tunang yg baru sahaja dipinang...aku tau sgt Nida mesti gabra, aku pura2 tenang aja...hehehe:)

itu sahaja...

Mana2 individu yang membaca ini sudilah kiranya kalo melabuhkan sedikit nasihat serta doa untuk kami. Moga boleh dibuat pengajaran serta pedoman.

Doakan kesejahteraan kami...Mohd Aizuddin & Hasnida

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam....
alhamdulillah majlis kami berjalan lancar:)
terima kasih semua..
moga doa restu kalian semua membuatkan hubungan ini lagi diberkatiNya...amin

Hasnida & Mohd Aizuddin

p/s:
terima kasih abg:)

Unknown berkata...

Siapa "bakal"nya itu?

melnikov berkata...

ciss..lagi skali aku tertinggal sesuatu yg menarik..dulu ahyar,skang lu plak,tau2 je dh tunang..congraz..

danzaimar berkata...

salam Din & Nida,

Selamat memulakan satu lembaran baru dalam hidup anda..Hidup ibarat satu perjalanan luas, penuh ranjau di hadapan..kunci untuk melepasinya hanya SABAR...kami mendoakan yang terbaik untuk kalian..

ikhlas,
Mazdan & Aishah

P/s: insyaAllah ujung Jun 2009, ko nk jadi uncle dah!!alhamdulillah..

Mohammad Yassir Hamidun berkata...

Salam DinNida :-),

Alhamdulillah...

Rangka masjid tue dah ada,
Teruskan sehingga membina masjid yang utuh lagi solid ;-)

Doa kami bertiga mengiringi kalian...

Insya Allah semoga semuanya selamat dan berkat,Amin.

p/s: Awas,darah anda semakin digemari 'semut2' yang ingin makan gula,huhu ;-)

www.cikgumyh.blogspot.com

Unknown berkata...

ahahahahahaha...pressure+nervous=previous ehh??...ahahahaha...ada je ko...

rentetan event kau menarik din...rasanya kalau aku pun cuak gak kot...tapi secara luaran, control jer..hahahahaha

anyways, aku doakan hubungan kalian sentiasa dirahmati dan dipermudahkan Allah S.w.t untuk segala apa jua perancangan dimasa hadapan...

Tahniah din! =D

Tanpa Nama berkata...

pehlemak din....aku nak bagi bahasa masjid mmg x reti la tapi papehal pon tahniah ngan selamat bahagia hingga ujung nyawa....


dari kawan lu yg runcit2 je...

ciken

daLyaanoon berkata...

kaklong : drive elok-elok...kim slm abah n mama

Bro Nuar Manshor : Tanya kaklong...

Melnikov : dengan blog ni ko tak ketinggalan cerita tentang aku...hahah

En Mazdan : terima kasih atas nasihat dan doa! nanti dah ada baby bukak contest namakan anak ko...hahaha

Cikgu MYH : Nasib baik tak kencing masnis...terima kasih doa dan nasihat...

WAF Modin : Terima kasih doa...moga Dia berkati...

Ciken : lu tunang pun senyap2 jer...

Tanpa Nama berkata...

hahha...mane tau gua dah tunang ni...gua tunang runcit2 je...nanti dah nak kawin gua swing la kad kat member2.lagipon gua tadak blog cam lu ngan melnikov cass hahah..nama gua ada dalam first team putsal lagi tak??

daLyaanoon berkata...

ciken : aori lah bro...nama ko dah di 'expel' dek kerana digantikan dgn adik bongsu aku...

padehal plah blog ni?msg jer...hahaha:)takpelah kad kasi swinglah nanti

Tanpa Nama berkata...

salam...
sangat2 hepi melihat teman setadika + sek ren + sek men + uni tersenyum lebar...haha anda mesti tau siapa saya.

walaupun encik suamiku telah tinggalkan pesan, saya pun takmo ketinggalan.

sentiasa sabar, sabar, sabar...tingkatkan ilmu leadership & parenting yang telah dipelajari dulu :)

...cuba story sket salsilah tunang tuan hamba itu...

p/s: cuba cari buku "Aku Terima Nikahnya" by Hasrizal Abdul Jamil.

daLyaanoon berkata...

Wahai Pn Tanpa Nama,
Sekilas riak di monitor hamba ni sudah ku tau siapa!hahaha...:)

Terima kasih kerana puan sudi menyinggah laman hamba yang tidak seberapa ni...

Salasilah tunang Hamba?
Membesar di Raub, menetap sekarang di Kuantan...

Mahu lagi?

tanya empunya diri lah!!hehheh

Tanpa Nama berkata...

salam.tahinah din.macam yg puan Tanpa Nama cakap tu lah,buku tu bagus sebab aku dah bace.harge dlm 20 something.

Tanpa Nama berkata...

tahniaaaahh dddiiinnn...

hope everything goes well sampai le korang berkahwin n dapat anak, cucu, cicit, piut etc...

tahniah again! :)