Selasa, Ogos 17, 2010

Tololisme

Ayatnya lebih kurang macam ni,

",amar makruf nahi mungkar tu kn kewajipan bg setiap ind muslim,kalo kita xjoin,cmna kita nk tau,apa yg kita bleh tegur@ubah..kita wat skadar yg trdaya@trmampu...yg pntg 'man raa minkum munkaran fal yughaiyyir biyadih..faillam tastatiq fabilisanih...faillam tastatiq fabiqalbih...wazalika adhaful iman..."

setakat ni gua belum nampak Ulamak Muda UMNO buat perubahan.

Gua doakan selepas ini mungkin ada, mungkin drastik, mungkin lembap macam siput dan mungkin takde apa-apa!

Quote di atas gua petik dari fesbuk oleh kenalan gua. Dia bersetuju untuk hadir berbuka puasa bersama MediaUMNO.

Gua komen ringkas, "Hahahaha"

gelak gua berisi. Orang yang ada Ijazah, ada pengetahuan sedikit tentang agama boleh join. Orang muda pula tu, mana ada lagi orang muda bijak pandai sokong UMNO.

*********************

AZ : Pas ni blablabla....kuda tunggangan.....blablabla......tak pernah mentadbir.....blablabla, DAP pula Cina......blablabla.....Komunis.......blablabla....13Mei....blablabla PKR plak....blablabla....parti baru.....Anwar liwat.....blablabla....keluar UMNO....blablabla!

Gua : kira UMNO baguslah?....yang judi, rogol, rasuah, blablabla...FDI menurun......blablabla, rampas Perak....blablabla....salah guna kuasa.....blalbblabla...kaki pompuan....blablabla.....minum arak.....blablabla......curi duit PPRT.....blablabla....

AZ : eh aku neutral!

Gua : bangsat!



Tiada ulasan: