Khamis, Jun 05, 2008

KESIAN RAKYAT....

Jom kita main kira-kira...

kenaikan baru bahagi dengan harga baru darab seratus = peratus kenaikan.

RMO.78 / RM1.92 X 100 = 41%

kalo sebelum ni minyak keta kancil aku full RM30 (lebih kurang). Sekarang ni kena bayar RM42.30..bayangkan kalo kancil pun dah full tank dah RM42...apatah lagi keta lain...member-member yang pakai Gen2, pakai City,....macam manolah...tak dapek den nak nolong!

Rebet?
Berapa sangat rebetnya?...RM625/12bulan=Rm 52 sebulan...cukup ker?




Mungkin ini adalah bentuk balas dendam kerajaan kepada rakyat?

Janganlah macam tu...kesian kat rakyat...sebelum ni pon rakyat disuruhnya berkorban.

"Ubah cara hidup....." Cara hidup isteri-isteri menteri tak perlu ubah ker?

Kalau diikutkan graf, kenaikan harga minyak petrol naik dalam 6 kali dlm tempoh 4 tahun dalam tempoh pemerintahan BN di bawah Paklah.

berikutan dengan peratusan harga minyak sebanyak 41%...secara tak langsung harga minyak pun akan naik gak kan?

kalau sebelum ni untung 80 billion, tak mustahil kan kita bleh untung sampai 115 billion?


uih....pakcik kayo!!

akhir kata...

SYABAS!!

berjaya buat rakyat lebih meluat lagi!!

3 ulasan:

ad3ck berkata...

ini cruel-jaan namanye ehehe

fatiyahh berkata...

sokong!!

mmg bertambah2 meluat aku!
dah kalah xtau nak urus kekalahan.
rakyat pulak yg jadi mangsa.

Hafizd berkata...

cruel jaan..haha nice term