Jumaat, Mei 30, 2008

ezUMNO!...(sebut betul-betul!!)...doa aku..

Ada yang membaca title entry ni mungkin salah satu usaha penjenamaan semula (rebranding) UMNO. Setelah rata-rata rakyat menolak sebahagian besar kepimpinan UMNO yang terlibat dalam pelbagai kontroversi, penyelewengan dan salah guna kuasa. Denial sindrom (sindrom nafi) selalu diamalkan pimpinan UMNO menjelang PRU-12 yang lalu... (klik untuk kupasan Pilihan Raya Umum 12).

Aku bukan rujukan terbaik untuk PRU 12 yang lalu, tetapi natijah dari PRU lepas cukup-cukup memberi gambaran bahawa UMNO sudah tidak relevan lagi. Sehingga Che Det mengumumkan 'keluar parti' dan dikuti dengan Tan Sri Sanusi Junid.

Tapi ada pulak yang teringin masuk UMNO...Alahai...Dunia,Dunia,Dunia...

Ketika dahulu pernah mengagumi beliau, kalo kita dengar ceramah beliau meremang bulu roma kita...bulu lain tak kira lagi...hehehe...Tuntas, bernas, semangat, fakta...itulah ciri-ciri ucapan beliau.

Mungkin ada agendanya sendiri. Saya secara personal berdoa supaya saudara masih kekal dalam misi banteras rasuah...Amiin... Apapun alasan saudara, perjuangan memartabatkan Melayu dan kedudukan Islam..(nape tak masuk PAS jer? pelikkan?).

Alur-alur kecil datang dari banyak arah,harap-harap dah kita jumpa di muara sungai!
Terfikirkah kita Ezam masuk UMNO bila ada kisah sebegini....klik

2 ulasan:

ROZAIDI RUSMIN, 1984,Nov18 berkata...

Ala... besa la tu bang.. antara term2 politik yg kte kne familiar:

1) kwn rapat blh jd musuh, musuh ketat blh jd kwn rapat..haaa.. rapat2..

2) dlm poltik, xde prncgn yg longterm cz anythign can epen. so diorg akan plan yg short2 term utk pstkan projek jln... heee.. jln2..


contoh pn dh byk berlaku kt skklng or diri kita.. he....

"Glory2 Sumpah Keramat..."

Mohd Ashraf Bin Ahmad Khidzar berkata...

Ezam dah lupa sumpah keramat..tapi jawapan Ezam yg disiarkan kat malaysiakini nampak menarik

ashrafkhidzar.blogspot.com