Ahad, Jun 15, 2008

Selamat Tinggal...Sayonara BN!

Desas-desus mengatakan satu parti komponen BN akan isytihar keluar BN. Semalam aku dapat SMS dari Harakahdaily.net. Dalam hati berkata inilah tempelak yang berskala besar akan menimpa BN.

Dari rentetan politik negara sekarang ini, aku dah dapat mengagak mungkin ada salah satu parti komponen BN akan isytihar keluar kolisi BN.

Selepas Penang jatuh ke tangan PR khususnya DAP, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon menjadi pemimpin BN paling professional melepaskan tampuk kepimpinan negeri ke tangan YAB Lim Guan Eng. Berbanding bekas menteri-menteri besar BN yang lain yang masih diulit mimpi-mimpi ngeri dan cuba bermain hide and seek. Tindakan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon menjemput YAB Lim Guan Eng datang ke rumahnya bagi membincang tentang pembangunan di Penang. Ini satu fenomena politik yang baru!

Bukan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon sahaja yang bersikap professional, bekas Setiausaha Agung Gerakan mengumumkan keluar parti menerima tawaran YAB Lim Guan Eng sebagai bekas Timbalan Setiausaha Agung Gerakan Datuk Lee Kah Choon sebagai anggota Lembaga Pengarah Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) dan juga Pengerusi investPenang, sebuah anak syarikat PDC.

Di Selangor pula, Tan Sri Khalid Ibrahim menawarkan pengerusi Gerakan Wilayah Persekutuan untuk bersama dalam pembangunan di Selangor.

Semalam (14/06/08), ada juga khabar angin mengatakan seramai 1300 ahli Gerakan di Melaka isytihar keluar parti.

Kesimpulannya, berita yang dikhabarkan oleh Ku Li bahawa ada parti komponen BN yang akan isytihar keluar BN, aku optimis mengatakan Gerakan akan keluar!!

Sayonara BN!!

1 ulasan:

me3n berkata...

jumpa lagi BN! ;p