Ahad, Disember 21, 2008

Walimatul A'rus

ada yang berhypothesis bahawa aku mengalami masalah untuk menaip..(typing error)
mungkin juga masalah papan kekunci?

ada masalah dengan terma Walimatul A'rus?

3 minggu lepas ada kuliah bersama Tuan Guru Dr Haron Din (TGHD), dan dia ada menyentuh soal majlis perkahwinan di Malaysia ini. Refelks kepada statistik perceraian yang semakin meningkat saban hari. TGHD kata, kemungkinan berpunca kepada tiadanya keberkatan dari ALlah. Antara yang menyumbang ketidakberkatan itu adalah majlis walimah yang tidak syar'ie.

Berbalik kepada terma Walimatul A'rus iaitu bermaksud jemputan perkahwinan sebelah perempuan menurut kata TGHD. Bagi pihak lelaki pula Walimatul A'ris.

Susah kan kita nak merubah benda yang terbiasa? yang biasanya...Walimatul Urus.

Tu baru intro...

Selamat Pengantin Baru buat pasangan sepersekolahan...
Munir-Najmiah.
Semoga perhubungan diberkati Tuhan Punya Alam!Amin!
Tolak ansur, sabar...dll.


p/s:aku rasa ni lah walimah yang paling aman yang mengizinkan aku mengetahui berapa ribu gaji pokok rakan-rakan,di mana berkhidmat? Gomen or Private?Gosip2 yang terbaru....(tidak digalakkan), mengusik, memperli, menyebar berita2 dan perkembangan politik mutakhir..dll.

kalo tak...aku rasa mcm bukan kenduri kahwin je, ada rasa mcm kat The Zouq je (Sumpah aku tak pernah masuk!)

(klik sini...untuk sedikit peringatan)

13 ulasan:

wan berkata...

mula2 baca detail pasal Walimatul A'rus dgn A'ris, sekali kat bawah sekali ada The Zouq pulak..ahahahahahahhaahha ke The Zook, din???..aku pun tak sure...ini yang depan sekolah Lai Meng tu kan..kat jln ampang???...Din, aku pun tak pernah masuk...apa kata aku balik nanti, kita dua orang gi jenguk nak din??...kita pakai kemeja, pastu butang sampai setengah jer...pastu gel rambut, dekat satu kati kita bubuh...AHAHAHHA...nak din???....pastu kita masuk, kita gelek laaa...mana tau ada lagu dangdut ker...HAHAHAHAHAHA..ke ko nak kita pakai baju batik, selamber jer...ahahahah...

:P

daLyaanoon berkata...

cis...
sampai begitu skali ekspetasi ko terhadap aku!
bedebah!

nadot berkata...

waaaahh..aku igt ko nak bg tau ko nak kawin...kecewe aku sbb salah...hehehe..

daLyaanoon berkata...

hehehe...
coming soon...
doa2kanlah!

wan berkata...

ahahaahahaha...ehh aku sungguh sungguh ni din....even tempat yang satu lagi, yang nama "orange" tu pun aku tak pernah sampai...dekat dgn bkt bintang, kata org....nanti leh pegi dow...tinjau2 perihal belia malaysia..ahahahaahahah

wan berkata...

nadot tanya orang, dia nyer bila lagi???..HAHA :P

nadot berkata...

org tunggu wan la.. *wink*

p/s: pinjam blog ko eh din utk flirting dgn wan...hohoho

wan berkata...

nadot tunggu wan??...aisshhh nadot tunggu wan, kata dia...(wan sepak2 dinding bersahaja tanda seronok) ahahahahhahahaaha...

p/s: pak encik, saya pun tumpang menggatal dalam ni jap yer pak encik :P...pak encik jgn marah yerr :P

daLyaanoon berkata...

ada yang kena blok ni!
sudah tiba aku isytiharkan ...
INI ADALAH LAMAN SAWANG SOSIAL!

wan berkata...

ahahaha ok din ok...tak buat lagi..nadot yang mula =P=P aku sambung jerr..=P

cha ALIF lam YA berkata...

erk?!din sentap!

daLyaanoon berkata...

sentap?

sensasi dan mantap?

wan berkata...

ahahahahahahahahaah

asal "sentap" = sensasi dan mantap lak din?

ahahahahahahahaa...memang ada slogan gini ker? ker kau nyer hakcipta terpelihara?

=P