Jumaat, Januari 07, 2011

Kita Punya Hati!

Usai gua solat isya', ramai kerumun. Ini jarang-jarang terjadi. Biasa kerumun pun nak tau update keputusan mana-mana PRK. Tapi ini lain.

Gua tengok ada seorang pemuda kurus, mata sepet, tangan kering nampak urat-urat timbul. Datang solat maghrib dan isya' berjemaah di surau. Hajat ingin duga ihsan jemaah di surau. Berpenyakit kencing manis, dan diperakui Hospital Serdang. Isteri dah sebulan tinggalkannya dan seorang anak mereka setelah dia menganggur dua bulan lepas.

Yang buat gua sayu, dia peluk Islam sejak 27/9/2007

Nama : Johar Jordan Ng bin Abdullah @ Ng Wei Foon

No KP : 800610 - 14 - 5051

Bil Daftar masuk Islam : BPI 245/2007

No Telefon : 0196105526

buat masa ni gua tak dapat no akaun dia lagi, nanti gua update balik.

Kita punya hati, salurkan sumbangan!

Tiada ulasan: