Selasa, April 15, 2008

Kg Baru jadi saksi.

Sekali lagi Kg Baru mencatat sejarah sebagai pemangkin gerakan rakyat menafikan hak dan kuasa pemerintah yang zalim dan haloba. Kehadiran lebih dari 20000 rakyat merdeka yang mahukan perubahan dijelma dalam masa yang singkat ini. Terima kasih diucapkan kepada pihak keselamatan kerana berjaya mengawal suasana aman walaupun akhirnya akur kepada perintah 'boss'!



Ucapan sulung Dato' Seri Anwar Ibrahim pasca PRU12 ini sangat-sangat dinantikan seluruh pendukung gerakan reformasi dan keadilan. Rata-rata yang hadir menzahirkan rasa rindu dan 'ghairah' mahu mendengar kata-kata keramat beliau.



Bila diingat kembali, gelaran-gelaran seperti 'Rajawali' yang diberikan WS Rendra dan 'Wira' oleh Dr Siddiq Fadhil benar-benar dijelmakan dalam kata-katanya malam tadi. Setiap frasa dan ayat diselang-seli dengan laungan Reformasi dan Takbir.



Jikalau dahulu Kelab Sultan Sulaiman ini menjadi titik tolak usaha rakyat menjatuhkan Malayan Union yang rakus iaitu menzahirkan idea penubuhan UMNO dan malam tadi sejarah membuktikan bahawa tarikh 15 April adalah udara baru untuk HARAPAN BARU UNTUK MALAYSIA!!




REFORMASI!!TAKBIR!!

Tiada ulasan: