Rabu, April 30, 2008

Selamat Bertugas!

((Kali ini isinya agak santai....))


Tahniah diucapkan buat sahabatku, Mohd Azahari Salleh yang mendapat tawaran sebagai Akauntan di Lembaga Hasil Dalam Negeri, Sarawak. Mungkin ketika membaca artikel ini dia sudah pun menjejak kaki di bumi Puteri Santubong itu.


Perasaan malam itu (Sabtu,26/04/08) bercampur baur. Aku mungkin rasa lain, Alonj, Juzeh, Muten, Ajeb, Cak, Madan, Din Puteh mungkin berbeda. Dan yang pasti Ayie pun lain gak. Ape yang kita rasa sama bile kita rasa penat sangat bile main futsal sambil gelak ketawa yang amat riang!!Hilang buat sementara waktu playmaker team kita. (Dalam hati aku berkata,tinggallah aku je playmaker team kita,hahhaha)


Benda-benda ni yang memotivasikan aku dalam bekerjaya. Terfikir ramai 'kengkawan' yang mendapat tawaran yang dikira sebagai tawaran lumayan termasuk aku. Hanya prestasi yang cemerlang sahaja menjadi kayu ukur.


Akhir kalam, sempena Hari Pekerja tahun ini, dan juga buat pertama kali aku sambut, aku berdoa supaya ALlah Maha Kuasa berikan tekad dan iltizam aku supaya bekerja sepenuh hati, ikhlas untuk Agama, Bangsa, dan Negara!


"Pekerja Produktif Negara Kompetitif"

Tiada ulasan: