Rabu, Mei 28, 2008

Runtuhkan 'Tembok Gaza' itu!!!

Zalim....Sungguh zalim!!

Di Tebing Barat, rakyat Palestin dipisahkan dengan tembok Gaza yang boleh disimbolkan sebagai tembok kezaliman.

Di Cheras, penduduk Bandar Mahkota Cheras (BMC) dipisahkan dengan tembok konkrit yang jelas sekali meletakkan penghuni BMC dalam keadaan tekanan dan dizalimi.


Sudahlah...takde perikemanusiaan ataupun budi bicara ke? Apa yang ditamakkan dengan mengerah RM0.90 untuk setiap penghuni BMC?!!

Aku pernah bertanya seorang penghuni berbangsa Tionghua di situ, apa yang sebenarnya yang menyeksakan mereka? "Wa talak hal mau bayar tol...tapi tak tahan sama jem maaaa..Hari-hari budak sekolah balik pukul 8 mlm (sekolah petang)".

Polis pun gesa supaya konsesi lebuhraya membuka 'tembok Gaza' itu secepat mungkin, atas alasan keselamatan.


BUKA JALAN! BUKA JALAN! BUKA JALAN!



3 ulasan:

wan berkata...

whuts the purpose of making the wall ehh??..issit for soundproof reason ataupun utk border property highway tu??...asal lak position nyer cam tk braper ngam je...from top view, dh mcm kawasan penjara lak...

mohd mazdan berkata...

aku memula pun nk beli umah area situ..tp time 2 jalan tutup daaa....aper2 pun syabas coz di buka semula...

daLyaanoon berkata...

tu ar pasal...sejak jln tu dah dibuka...aku dah mula recce rumah2 kat sana...