Sabtu, Ogos 23, 2008

Suratan atau Kebetulan.

"Sesuatu yang tak disangka
Seringkali mendatangi kita
Itukah suratan dalam kehidupan
Atau hanya satu kebetulan "

Begitulah bait-bait lagu malar segar yang didendangkan oleh Kenny Remy Martin. Popular gak lagu ni..

Korang semua sambung sendirilah lirik dia k?

Betul ke apa yang berlaku terhadap karenah politik negara kita ini suratan atau kebetulan?

ish....ish...
Suratan ke? kebetulan ke?

1) Pembangkang menang besar PRU ke 12 then Saiful bukak kes kena liwat.
- depa kata kebetulan!

2) SPR umum penamaan calon then DSAI kena sapina kena pergi court tuduhan liwat.
- depa kata kebetulan!

3) Besok Penamaan Calon Permatang Pauh then malam tu Saiful bersumpah kena liwat.
- depa kata kebetulan!

4) DSAI tak mau bg DNA pasai DNA lama dah ada, then depa bawak ke Parlimen pindaan akta DNA kasi bagi DNA.
- depa kata kebetulan!

5) Makin dekat PRK Permatang Pauh, tetiba jer ExCO PR Negeri Perak kena dakwa rasuah duit dan seks.
- depa kata kebetulan!

6) Lagi makin dekat PRK Permatang Pauh, then tetiba jer harga minyak turun ( kata bulan 9 ).
- depa kata kebetulan lagi!

Berapa banyak kebetulan daaa...tak 'saspen' langsung!

p/s: Rakyat bila ditemubual pasal harga petrol baru (RM2.55/liter), kebanyakan cakap..."sama gak tak beza mana pon...dulu naik bukan main tinggi, turun ski aja...tak beza mana pon"


Criter Hindustan pun tak banyak kebetulan macam ni! Lepas ni kebetulan apa lagi daaaa

2 ulasan:

fatiyahh berkata...

haha. gelak sakan aku dgr minyak turun 15sen. kalo turun singgit pun belum tentu diorg menang. mana taknye, kot hari ni turun, esok menang , lusa naik balik. =)

wan berkata...

hahahah..sounds like it...its kinda predictable isnt it? =D