Isnin, September 08, 2008

Ramadhan : Episod 2

Lega aku aritu dah selesaikan tugas sebagai bilal terawih...tapi biasalah ada gak sedikit teguran yang aku terima...contohnya,"Kau sepatutnya baca macam ni...tapi ko lupa"dalam hati aku pun cakap"alah...selawat tu sunat aja, takkan bleh terbatal terawih malam tu kan?" (full stop)

Start minggu ni sekolah pagi sampai hari khamis, sebab budak petang dicutikan akibat UPSR yang akan berlangsung esok. Kepada adik aku yang amat tenang, Ali...Banglong kau doakan ko dapat jawab suma soklan peksa esok!! Kenapa tenang???

Biasalah...budak-budak suka main,belajar kurang...tapi jangan ingat adik aku ni hampeh sangat...aku tengok kertas penulisan BM dia bleh tahan gak, dapat gak A masa trial aritu...Anyway...sukses!!!sukses!!!sukses!!!

Untuk makluman, batch adik aku ni 'batch eksperimen' kerajaan bagi pelaksanaan Matematik dan Sains dalam bahasa Inggeris. Agak-agak macam mana ek?

Kembalikanlah dalam bahasa Melayu!!!

Hina sangat ke belajar dalam bahasa Melayu...Beginilah...bahasa Melayu terpinggir di bumi sendiri....

p/s : DSAI begitu optimis dengan agenda 916. Kalau benar-benar dapat direalisasikan...17hb aku cuti!!konpem!!!errrr....Nuzul Quran kan?hheheehh:)

Tiada ulasan: