Sabtu, Julai 31, 2010

Selamatkan Selangor!

Lama dah gua tak layan cerita politik. Selalu layan kat FB je. Betul sesetengah orang kata FB 'Forget Blog'. Gua masih percaya blog masih boleh jadi senjata melayan malaon-malaon.

Dah lama gak tak dengar ceramah politik secara live. Dah tentu gua layan cermah PR.

Abah bgtau gua kat depan simpang taman ada kain rentang UMNO ajak orang datang ceramah dia.

Gua pun pegilah ceramah UMNO. Gua nak layan lawak-lawak yang dihamburkan sepanjang ceramah.

Sampai je gua dah dengar suara Zahid Md Arip. Untuk makluman dia ni dulu KeADILan, keluar bersama2 Ruslan Kassim masuk Ameno! Macam haram! Teringat Zahid Md Arip kutuk atuk sedara dia Arwah Tun Ghaffar Baba. Dia pernah kata arwah kalau bernafas bunyi UM....NO...UM...NO! Zahid banyak hentam DSAI, cakap lucah...ini semua modal Zahid!

Zahid siap kutuk Tok Guru Nik Aziz. Paling gua rasa nak baling selipar, bila dia kata Nik Aziz nak mampus! "Ini bukan ulamak, sikit-sikit ulama' pewaris Nabi! Lu punya darjat? ada tahap anjing kurap tak?


Watak mamat bersongkok tinggi perlu ada.!

Perbezaan ceramah PR dan UMNO adalah penyokong PR datang dengan sukarela tanpa dijemput. Seperti biasa malaon-malaon di bawa menaiki bas pekerja ke tempat ceramah, gua perasan ada 2 biji bas.


kalau otak dah kesampahan pasti ada sifat sampah walaupun tidak bermain sumpah yang lalu disampahkan!


Gua penuh yakin, Ameno dah bersedia jadi pembangkang di peringkat persekutuan. Dah pandai demo, dah pandai ceramah tanpa permit, tapi gagal nak tarik orang datang ceramah secara sukarela!

Tak cool langsung!

Tiada ulasan: