Khamis, Ogos 12, 2010

Inni Asoma!

Masa bulan barakah ni gua selalu teringatkan peristiwa malang berlaku pada sedara-sedara gua di Selatan Thai. Lu orang ingat lagi cerita di Takbai?

Kalau teringat gua pasti sayu.

Orang-orang kampung buat bantahan penahanan orang alim kawasan tu. Gua refleks pada kita kawasan kita, sanggup ke kita nak pertahan orang alim. Ada yang bangsat akan kata, tengok, alim-alim pon kena tangkap!

*****

gua naik pelik tetiba orang tau pula jalan ke surau/masjid. Zaman Rasullulah, baginda risau kalau solat sunat terawih orang pikir jadi wajib. Itu pada mulanya Rasullullah buat jemaah dan risau umat pikir wajib Rasullulah kerja seorang diri

tapi kalau niat awal2 dari rumah nak makan moreh, abaikan sahaja wei

*****

tahun lepas gua nekad tolong jentera PAS di Permatang pasiq. Alhamdulillah, kerja dalam pose memang tak meletihkan. Nikmat!

masa tu gua mula faham kerja untuk Islam!

*****

berniaga bagus,

tapi jangan menipu dalam meniaga!

Tiada ulasan: